fredag 15 maj 2009

mamma 30 år!

idag fyller min mamma 30 år. jag å pappa tog oss en morgonpromenad lite innan 7 så att mamma fick sova (vi berättade inte att elin, andreas å agnes skulle komma med blommor å sjunga för henne medan vi var borta). jag följde med pappa till kontoret å där hoppade jag runt mellan de snygga tjejernas famnar. jag måste säga att man har det riktigt bra som liten:-)


när vi kom hem vid 9 åt jag för att sedan fira mamma med sång (mina föräldrar skulle kanske kalla det för skrik men jag tog i väl å länge - till klockan var halv tolv..).

det blev ingen lång frukost för mina föräldrar för jag ville hellre hitta på nåt annat så vid halv tolv kom vi ut å då somnade jag. när jag vaknade upp satt vi på patisserie st gertrud där mamma å pappa åt ett sagolikt bakverk å drack kaffe å te. även jag fick lite mat; dessvärre samma mat som alltid - det skulle vara kul med något annat än mjölk för en gångs skull... när vi var färdiga gick vi en runda på stan å sen åt mamma å pappa lunch på atmosfär.


på eftermiddagen träffade jag ebba å lovisa vilket var jättekul.




de gav mig en riktigt cool groda som jag kan leka med... de vuxna pratade hela tiden så jag blev lite otålig vilket pappa märkte så han tog med mig på en promenad å efter en stund blev jag sådär riktigt skrikig, mest bara för att visa att jag finns till. pappa träffade på emma som tog mig i sin famn å då blev jag helt tyst å lugn. vi gick tillbaka till espresso house å hämtade mamma. sen drog vi till hilton å där åt vi alla middag, mamma åt oxfilé, pappa åt deras hamburgare å jag vet ni ju vad jag åt...

jag somnade så gott i mammas famn å låg där tills jag hörde att mamma började fundera på att gå vidare för en kopp te. nä, nu räcker det tänkte jag... så jag började skrika lite så att de fattade vinken över att ta bussen hem istället. så det gjorde vi. nu är vi hemma å jag ligger å äter. mjölk än en gång.

jag hörde mamma sa att hon har haft en underbar födelsedag å det mycket tack vare mig. jag kunde ju ha tjurat, skrikit å gnällt. men varför göra det en sådan viktig dag? jag är ju ett a-barn, som min mormor skulle ha sagt.

1 kommentar:

  1. Vilket födelsedagsfirande du och pappa förberett till mamma! Och så duktig du varit hela dagen! Nu ska jag strax ringa till min älskade mamma och gratulera henne på födelsedagen idag! KRAM! Sofie

    SvaraRadera