torsdag 7 maj 2009

min vecka så här långt

jag har ju tidigare berättat att jag är i småland i veckan. jag var på riktigt uselt humör när jag å mamma åkte till värnamo i måndags så det var många som fick höra mitt vackra skrik på tågen. mamma var inte glad på mig. mormor mötte oss på stationen och på kvällen kom farmor å farfar på kvällsmat. jag fortsatte å skrika, högt å länge. i tisdags var jag å mamma å hälsade på heddi och helmer å sedan johan och lotta. de välkomnade mig till världen med en gul barbapappa-figur.tack! ser ni några likheter?



i onsdags morse sov jag hos mormor så att mamma fick sova. det var riktigt mysigt å jag sov jättegott. på förmiddagen fick vi besök av berit som stickar en luvjacka till mig å sen åkte vi förbi eva å sa hej innan vi åkte vidare till jönköping´där jag träffade min moster å mina kusiner för första gången. det var riktigt roligt men jag var lite taskig förstår jag nu i efterhand för jag skrek en hel del när de höll mig. jag hoppas att jag får en ny chans när de kommer ner till skåne å hälsar på. de gav mig en jättehäftig gul snuttefilt som såg ut som en ostbit å där man kunde trycka in en mus i osthålen..tack!

på väg hem åkte vi förbi mammas faster men hon var tyvärr inte hemma. idag har jag träffat lisa å elof. jag å elof skrek i kapp medan lisa tog kort på oss. jag får lägga ut det här sen för mammas kamera var sönder. jag fick en jättefin jacka av dem som jag kan ha när jag blir lite större. vid lunch åkte jag å mamma å hämtade pappa på stationen. vi har saknat honom så det var skönt att han kom hit.


på torsdagskvällen var jag middag hos farmor å farfar, burgundisk köttgryta å rabarberpaj med vaniljsås. mamma åt rejält så jag fick smaka det senare på natten. mums.


























i fredags var carolina å arvid å hälsade på. det var jättekul å jag är säker på att jag å arvid kommer att leka en hel del ihop genom åren. jag fick en fin body å en gosig pyjamas. tack!



på fredagseftermiddagen tog jag mamma å pappa med mig å stack till lasse, linda, melvin å elvis. melvin lev glad när han såg hur flitigt jag använder hans kläder. han är så snäll som låter mig få låna dem. jag fick en jättecool designad snuttefilt. den blir bra att ha å mysa med. tack!

på kvällen kom berit å stig förbi med den färdiga luvkoftan. den är så fin. den är stickad med silkesgarn å det säger de att barn blir intelligenta av. det ni. berit var med å sådde fröet till det geniet jag kommer att bli. efter det åkte mamma å pappa till chaplin å hämtade pizza så nu har jag indirekt ätit min första chaplin-pizza. mumma!

på lördagsmorgonen sov jag hos mormor igen! skönt. sen gick vi ut på stan i värnamo innan vi åt middag så att vi skulel stå oss hela vägen hem till malmö.

tack alla som har gjort min smålandsvecka så fantastisk.

m

2 kommentarer:

  1. Hej Memphis!
    Vilken turné du är ute på! Förstår att alla vill träffa dig och krama dig!
    Du är så duktig på att skriva och berätta om allt som händer, jättekul att läsa!
    Stor KRAM! Sofie

    SvaraRadera
  2. miss U family Liljenlov!! hälsa alla!!
    kram ela

    SvaraRadera